Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رصد زندگی شخصی و فعالیت هنری هنرمندان و چهره‌های معروف هنری برای طرفداران و دنبال‌کنندگان این حوزه می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. با پیدایش شبکه‌های اجتماعی مختلف و دسترسی آسان به آن برای کاربران از طریق تلفن‌های همراه حالا این امکان فراهم شده است تا آن‌ها بتوانند از فعالیت‌های بازیگر محبوب خود مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز‌ها چهره‌های هنرمند عرصه موسیقی، سینما و تلویزیون و … یک یا چند صفحه شخصی و عمومی در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارند و از این طریق شبانه‌روز با کاربران و هواداران خود ارتباط مستمر و دو طرفه‌ای برقرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید

قدردانی خانم بازیگر از همسرش بابت سورپرایز عاشقانه/ پست کنایه داری که بهرام رادان منتشر کرد/ توصیف زیبای محمد علیزاده از «عشق»

در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت‌های هنرمندان سینما، تلویزیون و موسیقی در فضای مجازی را مشاهده کنید.

 

مجید صالحی، هنرپیشه محبوب و شناخته شده سینما و تلویزیون با به اشتراک گذاشتن تصویری در صفحه شخصی‌اش از همکاری عوامل سریال «سیاوش» تشکر کرد.

"قدردانم و سپاسگزار
از شما برادران و رفقای خوب برای دعوت و کمکهایتان برای نقش«صابر» در سریال (سیاوش)
ممنونم میلاد جان کیمرام بامرام، از خود گذشتی ، انرژی گذاشتی تا من بیشتر دیده شوم؛ محبتت را میفهمم رفیق
تهیه کننده گرامی مهدی جان یاری ، یاریم کردی با دل خوش و آسوده نقش «صابر ساقی» را بازی کنم
جای دیگر دوستان در این عکس خالی
سروش جان محمدزاده مهربان مرسی از شما دوست شریف کارگردان
آقا صادق، چقدر صادقانه دلگرمی دادی و همراهی کردی ؛ فدای شما دادا
و ممنونم از تک تک ، همه همکارانم در این پروژه افتخار بود در کنار همه شما سروران
و سپاس ویژه از شما دوستان جان و مخاطبین نازنین برای انرژیها و کامنتهای مثبت و حتی دیگر مردم گرامی برای نقدهای صادقانه شان که بی شک ، بی شما هیچیم"

 

بابک جهانبخش، خواننده پرطرفدار موسیقی سبک پاپ در جدیدترین فعالیت مجازی‌اش تصویری از خود را به اشتراک گذاشته و نوشته است.

"من برای حال خوبم می جنگم
"می جنگم ، زخمی می شوم ، زمین می خورم
اما شکست را نمی پذیرم !
من عمیقا باور دارم که شایسته آرامشم !
و برای داشتنش با تمام توانم تلاش می کنم ...
من آفریده نشدم که تسلیم باشم !
من آمده ام که جهان را تسلیم آرزوهایم کنم !
《من》خواسته ام پس می شود ."

 

الهام پاوه نژاد، بازیگررسینما و تلویزیون که این روزها مشغول ایفای نقش در سریال جدید شبکه سه است، با به اشتراک گذاشتن تصویری از خود و علیرضا خمسه در صفحه‌اش نوشت:

"سال ۶۳ یا ۶۴ بود که در برنامه کودک برنامه‌ایی خاص به نام حواستو جمع کن پخش میشد که به من آموخت که باید اطرافم را «خوب نگاه کنم» و به
«پیرامونم خوب گوش دهم».
دو اصلی که بعدها فهمیدم دو اصل مهم و‌ ضروری و الفبای با هنر زیستن هست.
همیشه لبخند گرم و صداو بیان خاص و انعطاف بدنی ویژه‌ی آن بازیگر متبحر از نوجوانی در خاطرم نقش گرفت با نام علیرضا خمسه .
این روزها بعد از سی سال کار در زمینه‌ی بازیگری، خوش اقبالم که کنار اولین معلمم قرار گرفتم و لحظه به لحظه از خوب نگاه کردن به ایشان،«نظم، آداب و خلاقیت » در کار می‌آموزم.
آقای خمسه‌ عزیز شما منحصر به فرد هستین و من نگاه دقیق و شنوایی ویژه‌ی خودم را که نزدیکانم می‌تونن تایید کنند، مدیون آموزش شما در نوجوانی هستم . حضوری بهتون گفتم اما باید این‌جا ثبت می‌کردم.
قدردانم و سایه‌ی پرمهرتون مستدام.
@khamsehofficial
حواستو جمع کن خوبِ خوب
این صدای چیه؟
گربه یا که موش؟
این صدای چیه؟
بچه‌ها به هوش !
پی‌نوشت:
۱.چقدر جای آثار آموزشی خوب که بعد از بیش از سی سال به یاد بماند در قاب‌های متعدد رسانه‌ای خالیست.

۲. عکس مربوط به پشت صحنه سریال چوبخط که پخش آن از فرداشب ساعت ۲۰.۴۵ از شبکه سوم شروع خواهد شد.
امیدواریم حاصل کار برای ساعتی لبخند را به شما هدیه کند.
مراقب خودتون باشین.
اسفند ۱۳۹۹"

 

مژده لواسانی، مجری باسابقه برنامه‌های تلویزیونی به تازگی تصویری از خود را به همراه شعری از حافظ در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

"به نا اميدى از اين در مرو، بزن فالى
بود كه قرعه ى دولت به نام ما افتد...
حضرت حافظ
عكس از ستاره جانِ سردارى عزيزم
@setareh_sardari
تكمله:
حال خوش من الان و بعد از جمع مبلغ ديه براى اين خانواده ى شريف و آبرومند و شنيدن صداي پر از ذوق و شوقشون،دقيقاً شبيه همين عكس
دوستتون دارم
با همه قلبم..."

 

مرجانه گلچین، هنرپیشه شناخته شده سینما و تلویزیون با انتشار استوری زیر درصفحه‎اش برای اکبر عبدی، هنرمند پیشکسوت کشور که اخیرا به کرونا مبتلا شده است آرزوی بهبودی کرد.

 

داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ سریال «بچه محل»، تصویری دیده نشده از دوران نوجوانی خود را در صفحه‎اش به اشتراک گذاش و نوشت:

"بعضی آدم ها خیلی زود بزرگ می شوند
بعضی آدم ها خیلی آهسته …
بعضی آدم ها هرگز کودکی نمی کنند
و بعضی آدم ها هیچ وقت بزرگ نمی شوند

 

دارا حیایی، ایفاگر نقش «هاشم» در سریال «ازسرنوشت»، اولین تصویر از پشت صحنه سری جدید این سریال را در صفحه‌اش به اشتراک گذاشت.

 

باربد بابایی، مجری برنامه «زوجی‌نو» با انتشار استوری زیر در صفحه‌اش خواستار توجه ویژه به محتوای موسیقی ایرانی شد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسته مجازی هنرمندان بازیگر سینما و تلویزیون خواننده پاپ خواننده معروف مجری تلویزیون سینما و تلویزیون صفحه اش آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی نصیری؛ سوژه‌ی متفکر یا شخصیت مبتذل؟

مهدی نصیری در کمتر از ۴ سال نه تنها بر سکولاریسم پافشاری می‌کند بلکه حتی از رادیکال‌ترین مواضع برخی روشنفکران دینی در خصوص همجنسبازی هم عبور کرده و در آخرین موضع از ائتلاف تاج‌زاده تا شاهزاده سخن گفته است. - اخبار سیاسی -

گروه اندیشه خبرگزاری تسنیم- محمد‌محسن راحمی:حمید‌رضا جلایی‌پور، فعال اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای که در خصوص اظهارات اخیر مهدی نصیری در تلوزیون بی‌بی‌سی فارسی داشته با بیان اینکه "نصیری اسیر ضعف «واقع‌نگری»، «دفعی‌گرایی» و «ضعف در پرنسیپ‌های اخلاقی و سیاسی» است" گفته: "آقای نصیری چه زمانی که در کیهان بنیادگرایانه و اقتدارگرایانه علیه مصلحان می‌نوشتند و بعدش با گرایشی شبه‌تفکیکی هر گونه مدرن‌شدن و همۀ دستاوردهای علمی و عرفانی بشر را تخطئه می‌کردند و نگران ورود موبایل به ایران بودند و چه امروز که طرفدار نوعی «انقلاب آرام» شده‌اند و پیشنهاد چنین ائتلافی می‌دهند در دیدن واقعیت و پیچیدگی‌اش ضعف شدیدی داشتند و با رویکردی هیجانی که بلوغ شناختی ندارد به خاطر شیفتگی به ایده‌ها و تغییرات رادیکال در نظر از روی واقعیت می‌پریدند."

این اولین باری نیست که مهدی نصیری در خصوص موضوعی اظهار نظر می‌کند که تقریباً چیزی از آن نمی‌داند.

او سال گذشته در گفت‌و‌گویی که در اتاقی با عنوان «یک چهره یک شب» با مدیریت منصوره حسینی یگانه، مجری شبکه سلطنت‌طلب منوتو، در کلاب هاوس برگزار شد، مرزهای وقاحت را جا‌به‌جا و به صراحت از به رسمیت شناختن همجنس‌بازی دفاع کرد.

نصیری گفت: "تمام قضایا و چالش‌ها من‌جمله بحث همجنس‌خواهی در چارچوب دموکراتیک و آن حکومت عرفی باید حل شود و هر قانون و برخوردی بخواهد انجام شود هر چه اکثریت مردم به آن رسید، ما از منظر حکمرانی به آن تن می‌دهیم."

او در این گفت‌و‌گو تلاش کرد تا برای مواضع مذبذب‌گونه اخیرش تباری تئوریک ارائه دهد. نصیری کوشید تا مجموعۀ عقاید افراطی گذشته خود را تحت عنوان «اسلام سنتی» معرفی کند و مواضع اخیرش را تحت تاثیر آشنایی خود با آنچه «نواندیشی دینی» خواند، صورت‌بندی نماید. اما دقت در گفته‌های او بی‌اطلاعی مفرط نصیری از نواندیشی دینی را هم برملا می‌سازد و نشان می‌دهد او همچنان در خصوص مطالبی اظهار نظر می‌کند که فهم چندانی از آنها ندارد.

تفاوت «نواندیشی دینی» با «روشنفکری دینی»

در خصوص مواضع نصیری در این گفت‌و‌گو نکاتی قابل ارائه است. نکته نخست این است که در ساحت اندیشه‌ورزی، «روشنفکری دینی» و «نواندیشی دینی» با وجود شباهت‌های‌شان دو مقوله کاملاً مجزا از یکدیگرند. برای اولین بار مصطفی ملکیان در گفت‌و‌گو با مجله راه نو این بحث را مطرح کرد و بعدها در قالب یک پروژه فکری توسط برخی دیگر ادامه یافت.

دو تفاوت اصلی میان روشنفکران دینی و نواندیشان دینی به موضع این دو طیف در نسبت با «اصالت عقل مدرن» و «سکولاریزم» بازمی‌گردد. از این منظر مواضع مهدی نصیری کاملاً در تناقض با اصول نواندیشی دینی است!

1- اصالت عقل مدرن

روشنفکران دینی با اصل گرفتن مدرنیته به خوانش و فهم نصوص دینی می‌پردازند. ملکیان در توضیح این ویژگی روشنفکری دینی می‌گوید: "روشنفکران دینی ما به واقع، مدرنیته را اصل گرفته‌اند و برای هر چیز مقبولی که در آن یافت می‌شود، مابه‌ازایی در قرآن و سنت هم پیدا کرده‌اند."

در مقابل نواندیشان دینی مبنا را دین قرار می دهند، ولی در صدد تفسیر متجددانه و خوانشی جدید از دین هستند که با مقتضیات روز همانند مردم سالاری و حقوق بشر همخوان باشد. (صادق حقیقت - نواندیشی دینی و روشنفکری دینی)

2- سکولاریسم

دیگر تفاوت اصلی این دو طیف به حوزه سیاسی و اجتماعی مربوط می‌شود. صادق حقیقت، از نواندیشان دینی، در این باره می‌نویسد: "دیگر تفاوت نواندیشی دینی با روشنفکری دینی آن است که نواندیشی دینی با عرفی‌گرایی (سکولاریسم) مرزبندی ایجاد می‌نماید؛ چرا که نزد نواندیشان دینی فقه سیاسی اعتبار دارد."

بنابراین چنانچه گفته شد در این دو فقره، روشنفکری دینی با نواندیشی دینی تفاوت دارد. مقایسه این مهم با گفته‌های نصیری نشان می‌دهد که بر خلاف ادعایی که مطرح می‌کند چندان با نواندیشی دینی هم آشنا نیست و همچنان نمی‌داند درباره چه حرف می‌زند. او به وضوح از سکولاریسم سیاسی دفاع می‌کند و در حالی که روزگاری به نفی حداکثری مدرنیته و عقل مدرن می‌پرداخت اکنون به دنبال تایید حداکثری آن با خوانشی سطحی از دین است.

نقد تکنولوژی و تایید همجنس‌خواهی

نکته دیگر در خصوص اظهار نصیری در این نشست آن است که مواضع نصیری در موضوع «تکنولوژی» و «همجنس‌بازی» نیز با مبانی نواندیشی دینی در تناقض است. نصیری در خلال بحث با پرسشی از آهنگران درباره تکنولوژی و همجنس‌بازی روبرو شد. او با وجود آنکه تلاش کرد تا همچنان بر مواضع رادیکال گذشته‌اش در خصوص تکنولوژی پابرجا بماند، اما چنانچه در بالا آمد به صراحت همجنس‌بازی را تایید کرد.

اگر محسن کدیور و صادق حقیقت را به عنوان دو فیگور مهم در طیف نواندیشان دینی محسوب کنیم، هیچکدام از این دو نفر نه زاویه‌ای جدی با تکنولوژی دارند و نه در طرحی که بر اساس مبانی نواندیشی دینی از جامعه مطلوب ارائه می‌دهند، همجنس‌بازی جایی دارد.

صادق حقیقت در این خصوص می‌گوید: "من در دانشگاه فلوریدا سخنرانی به زبان انگلیسی انجام دادم و نسبت میان اسلام و دموکراسی را به زبان انگلیسی بیان کردم. یکی از سوالاتی که بلافاصله بیان می شود این است که نظرتان درباره حقوق همجنسگرایان چیست؟ من پاسخ دادم که اسلام با همجنسگرایی مخالف است. برای روشن شدن بحث هم یک مثال می آورم: در اعلامیه حقوق بشر آمده است که اگر کسی دستگیر شد باید بلافاصله تفهیم اتهام شود و اگر در کشوری است که زبان کشور را نمی داند باید مترجمی باشد که تفهمیم اتهام کند و به شکل خودسرانه نمی شود یک نفر دستگیر شود. در مورد حقوق همجنسگرایی اما عقل نوع بشر به آن حکم نکرده است. عقل نوع بشر به حق همجنسگرایی حکم نمی کند و متون صریح دینی به حق همجنسگرایی مخالف است." (سید صادق حقیقت - برنامه سوره آذر 1400)

محسن کدیور هم در گفت‌و‌گویی بیان می‌کند: "تا کنون هیچ سند بین المللی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد (مهمترین مرجع بین المللی رسمی حقوق بشر) در به رسمیت شناختن همجنسگرایی به عنوان یکی از حقوق بشر به تصویب نرسیده است! چرا که اکثر دول عضو با به رسمیت شناختن آن به شدت مخالفند. اکثر جمعیت کره‌ی زمین از این امر کراهت دارند و حاضر نیستند آنرا به رسمیت بشناسند."

کدیور حتی در خصوص وضع قوانین لازم برای حفظ اخلاق عمومی از این ضایعه اخلاقی هم موضعی جدی دارد. حتی روشنفکران دینی از جمله عبدالکریم سروش و آرش نراقی هم به صراحتی که نصیری در این نشست از همجنس‌بازی دفاع می‌کند در این خصوص موضع نگرفته‌اند!

مواردی که به آنها اشاره شد نشان می‌دهد که مهدی نصیری نه تنها شناختی از «نواندیشی دینی» ندارد بلکه برخی مواضع او در خصوص سکولاریسم بیشتر به برخی مواضع «روشنفکران دینی» نزدیک است و موضع او در خصوص همجنس‌بازی حتی از مواضع شخصیت‌های اصلی این طیف هم رادیکال‌تر و بی‌اساس‌تر است.

تبارسازی تئوریک یا چرخش‌های نظری دفعی!

نصیری با وجود اینکه در این نشست تلاش می‌کند تا برای چرخش‌های نظری خود تباری تئوریک و تاریخچه‌ای چند دهه‌ای و قابل اتکا ارائه دهد اما درست در تنها پاورقیِ مقدمه‌ای که کمتر از 4 سال پیش در آذرماه 98 برای آخرین کتابش «عصر حیرت» خود نوشته بود سعی کرد تا اتهام هم‌رأیی با روشنفکری دینی و سکولاریسم را از دامن خود برهاند: «مکــن اســت گفتــه شــود تفــاوت ایــن حــرف بــا حــرف روشــنفکرانی کــه از دیــن حداقلــی ســخن مــی گوینــد چیســت؟ پاســخ: ا گــر منظــور از دیــن حداقلــی ایــن اســت کــه عرصــه هایــی از حیــات فــردی و جمعــی، از حا کمیــت احــکام دیــن مسـتثنی میشـود و دیـن در ایـن حیطـه هـا حکمـی نـدارد، (همـان طـور کـه عـده ای از روشـنفکران دینـی مـی گوینـد) ایـن همـان اعتقـاد مـردود در بـاره حیطـه نفـوذ و حا کمیـت دیـن اسـت؛ امـا ا گـر مقصـود ایـن باشـد کـه در شـرایطی امـکان تحقق تنهـا حـدی محـدود و نسـبی از دیـن و احـکام آن بـه دلبـل بـروز موانعـی چـون غیبـت و یـا عـدم بسـط یـد حجـت معصـوم مقـدور و میسـور اسـت، ربطـی بـه سکولاریسـم نـدارد.» (پاورقی مقدمه کتاب عصر حیرت)

اکنون او در کمتر از 4 سال نه تنها بر سکولاریسم پافشاری می‌کند بلکه حتی از رادیکال‌ترین مواضع برخی روشنفکران دینی در خصوص همجنسبازی هم عبور کرده و در آخرین موضع از ائتلاف تاج‌زاده تا شاهزاده سخن گفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • محمود گبرلو بازیگر شد
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • مهدی نصیری؛ سوژه‌ی متفکر یا شخصیت مبتذل؟